Ból biodra

Problem ze stawami biodrowymi to nie tylko ból w okolicy krętarza większego, czy pachwiny jak najcześciej jest kojarzony. Objawy związane z dysfunkcją biodra lokalizują się w obrębie struktur, na które przeniesione zostaną zaburzenia czynności.
1.Ból w okolicy odcina lędźwiowego związana jest z występowaniem tzw. wzorca torebkowego stawu biodrowego. Czyli charaktertstycznego przeciwbólowego ustawienia stawu w zgięciu /przywiedzeniu/rotacji, co z kolei powoduje inne niefizjologiczne ustawienie miednicy w przodopochyleniu. W związku z szeregiem zmian biomechanicznych dochodzi wtedy do przeciązeń m.in więzadłeł nadkolcowych i międzykolcowych odcinka lędźwiowego.
2. Biodro boli kolanem. Dość często zdarza się rzutowanie bólu wynikającego z dysfunkcji stawu biodrowego wlasnie na staw kolanowy. mogą temu towarzyszyć również np. problem z wchodzeniem na schody wynikający z osłabienia mięsni głównie prostujących staw kolanowy.
3.Ból zlokalizowany w dole podkolanowym odczuwalny jako przepełnienie wnętrza stawu może byś efektem napięcia więzadła krzyżowo-guzowego i zaburzeń odcinka piersiowego kręgosłupa.
4.Ból ciagnący się od biodra wzdłuż bocznej części uda najczęsciej jest generowany przez wzmożone napięcie mięsnia napreżacza powięzi szerokiej, lub przez zaburzenie funkcji w obrębie głowy kości strzalkowej. Wrażliwość uciskowa w okolicy głowy strzalki sugeruje nam zaburzenie czynnosci stawu biodrowego.
5.Ból w okolicy stawu krzyżowo-biodrowego spowodowane zmianą ustawienia miednicy w przodopochyleniu. Odruchowe napięcie więzadeł krzyżowo-biodrowych i ups ból pośladka….
6.Bóle podbrzusza i pachwin to temat bardzo zlożony gdyż oprócz mięśni tj. biodrowo-lędźwiowy nalezy brać pod uwagę wpływ narządów jamy brzusznej w tym przede wszystkim jelit. Czynnościowe obniżenie się narządów wewnętrznych dodatkowo zaburza swobodną pracę stawu biodrowego.

Jak widać przyczyn bólu może być wiele, a objawom tym mogą towarzyszyć obecne zmiany zwyrodnieniowe. Zarówno mogą być objawem zmian jak i przyczyną ich powstawania.

W ramach sprawdzenia stawu biodrowe wykonuje się testy ruchomości oraz dystrakcji stawu, czyli sprawdzenie napięcia okolicznych tkanek.ból biodra Otwock