Kręgosłup szyjny

Odcinek szyjny kręgosłupa składa się z 7 kręgów, mocno zróżnicowanych w swej budowie. Dzieli się na dwa regiony: górny C1-C2 i dolny C3-C7. Tworzy podparcie dla głowy, zapewnia jej stabilność
i ruchomość w trzech płaszczyznach. Pełni także funkcję ochronną dla rdzenia kręgowego i tętnic kręgowych.
Ważną rolę w przypadku bólów kręgosłupa w tym odcinku odgrywa pozycja naszego ciała
i ergonomia pracy na co dzień. Garbienie się i wysuwanie brody w przód generuje duże obciążenia dla stawów kręgosłupa. Zarówno w pozycji stojącej i siedzącej powinniśmy dbać o prawidłową pozycję ciała. Należy pamiętać o wyprostowaniu się, ściągnięciu łopatek i brody oraz ustawieniu głowy w osi całego kręgosłupa.
Dysfunkcje odcinka szyjnego mogą wpływać na naszą percepcje, powodować zawroty głowy, szumy uszne, zaburzenia wzroku i słuchu, zaburzenia równowagi. Pojawia się ból, uczucie napięcia, zmniejszenie zakresów ruchów, zaburzenia czucia promieniujące do ręki.
W diagnozowaniu problemów w szyjnym odcinku kręgosłupa nie można zapomnieć o jego korelacji
z obręczą barkową. Trzeba uwzględnić mięśnie otaczające tę część ciała jak i sam staw barkowy.
Do mięśni zaangażowanych w pracę szyi należy zaliczyć mięśnie podpotyliczne, miesień czworoboczny, mostkowo-obojczykowo-sutkowy, mięśnie pochyłe.
Terapia ma na celu zróżnicowanie przyczyny bólu, a także rozluźnienie otaczających mięśni
i zmniejszenie dolegliwości.
Jeśli doskwiera Ci któryś z wymienionych objawów, masz stresującą pracę, uczucie napięcia
i przemęczenia przyjdź do nas! W naszej ofercie znajdziesz masaż tkanek głębokich, a także terapie manualną.

Zapraszamy na diagnostykę i terapię manualną!
Teraz w pakiecie 80 zł/ wizytę – tylko kilka voucherów na miesiąc.

Źródło zdjęcia: freepik.com